divendres, 26 de febrer del 2010

Realitat augmentada

Tinc la sana costum de canviar de mòbil cada un parell d'anys, seguint una estratègia de negociació, de l'estil si no em dones lo que vull, marxo de la companyia, que ja m'ha funcionat un parell de vegades.
El cas es que el meu últim mòbil ha causat la enveja dels meus col·legues, i una allau de nous mòbils, tots amb noves joguines.
La que m'ha frapat més és la realitat augmentada.
Us en faig un resum casolà; resulta que pots compaginar el tradicional google maps, amb una brugola, el resultat es que orientes el telefon en una direcció i et surt el mapa i una especie de cartellets informatius dels establiments que s'hi poden trobar.
Per exemple, si em giro des de la meva cadira mirant cap a l'extintor que tinc a la meva esquena, se m'informa que a 161 metres hi ha el bar del Hilton. I també del telèfon del bar del Hilton. Se m'acut, per exemple, que podria trucar, en un sol click, per demanar-los que m'anessin preparant una caipirinya, que ara baixo... però si continuem recargolant les possibilitats de la realitat augmentada, podriem fins hi tot afegir els nostres propis punts de interès.
Per exemple el meu col·lega, un bon amic, ha entrat com a punt de interès el caixer que tenim a la vuitena planta on hi llueix una bonica aplicació que ha dissenyat servidora, i que us puc mostrar quan vulgueu.
Si algú posem pel cas, passejant per la illa, ho veu, i li fa gràcia dons veure la bonica aplicació, podria passar a que li ensenyéssim, tot camí de la caipirinya del Hilton, posem pel cas.
Hem trobat, una manera més de publicitar, el que el món volem que sàpiga de nosaltres.
En un pensament malaltís, li comento al meu col·lega:
_ és possible posar etiquetes a punts en moviment?
_ es clar, només cal posar un emissor al punt en moviment
Imagineu quin món més tranquil podríem dissenyar, si tots portéssim etiqueta identificativa, i abans de establir contacte amb algú poguéssim llegir en la distància, abans de contactar-hi, la seva etiqueta, alertant-nos, posem per exemple 'persona desequilibrada', i poguéssim, posem pel cas, girar en direcció contraria.