diumenge, 24 de gener del 2010

Sopa de pastanaga i gingebre



L'altre dia Lamiga m'explicava amb el cor trencat que no volia saber res dels homes en una bona temporada. Estava ressentida contra la diferent forma de reaccionar que tenim els homes i les dones. Per més que li vaig intentar explicar que contra això no s'hi pot fer res, continua disgustada, llàstima que en aquell moment no recordés la sopa de pastanaga i gingebre.

Vaig aprendre a fer aquesta sopa de la mà de una altra gran dona amb el cor trencat en un assolellat dia de finals d'hivern, d'aquells que et sorprenen perquè ja estàs desesperat de tants dies de nit, fred i pluja i quan ja creus que mai més tornarà a lluir el sol

Davant de una muntanya de pastanagues i un parell de gingebres, ella m'explicava el dolor que sentia per la seva separació, no entenia com de sobte li semblava que l'home amb qui havia viscut els darrers quinze anys s'havia convertit en un complert desconegut.

_Perquè som tant diferents?, em preguntava desesperada

Pelador en mà la vaig escoltar, seguia les seves instruccions de com preparar la sopa i mentre pelava una pastanaga rera l'altra, les seves llàgrimes anaven netejant la frustració que sentia.

La sopa anava bullint i tal com la cuina s'anava omplint de vapors i confidències el seu enuig i la seva ràbia s'anaven diluint.

I de sobte, amb la meva curiositat científica li vaig preguntar:

_Perquè les pastanagues s'han de tallar de llarg a llarg i el gingebre s'ha de tallar a rodanxes?

_Ai que n'ets de innocent, perquè son verdures diferents,i per treure'n un millor gust i tots els nutrients s'han de tallar de forma diferent.

Vam esclatar en una gran rialla... diferents però el que no podem negar es que si els tractem a cada qual com es mereixen junts fan una gran sopa.

Recepta:

1 quilo de pastanagues, pelades i tallades a trossos llargs
1 gingebre fresc de uns 12 centímetres pelat i tallar a llesques fines

Posar les pastanagues i el gingebre en una olla amb aigua que cobreixi les pastanagues. Fer bullir fins que les pastanagues quedin toves.
Separar el líquid i triturar, afegir liquid si queda massa espès.
Condimentar amb canyella o nou moscada per ressaltar el gust dolç o condimentar amb coriandre o comí per donar-li un toc hindú.

1 comentari:

Anna ha dit...

M'encanten els teus remeis casolans, que tant parlen i tanta raó desprenen! :)