dissabte, 4 d’octubre del 2008

Tiefland


Saber que Tiefland era la òpera favorita de Hitler, m'ha fet ganes de saber-ne alguna cosa més abans de sortir cap al liceu. N'he llegit l'argument, i semblava que tot estaria centrat en el conflicte entre puresa de les montanyes y corrupció a la plana, però jo em preguntava que pensaria la Marta, la dona que era objecte de desig de dos homes, el pur que li ofereix amor i el corrupte que la vol poseïr.
M'ha sorprès perquè entrava en detall en els sentiments de la Marta, la impotència de ser desgraciada, no dolenta i no tenir manera de sortir de on les circumstàncies de la vida l'han dut, i per mes alegria meva, ella ha esta capaç de plantar cara a qui té el poder.
La música es realment deliciosa, en cada moment segueix els sentiments dels personatges, tant en el dramatisme, com en l'humor peculiar, quan tots es mofen del cornut-innocent Pedro-Manelic. Llàstima que alguns dels cantants no han estat a nivell, però no passa res, era un torn popular; i queda demostrat perquè quan s'han sentit alguns UUUUUUUUUUUU's, un home gran que tenia al costat, li ha explicat a la seva dona:
- Veus, udolen perquè 'ha mort el llop'